Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pastvinská bota, tlačenka a parohy stlejdy Filipa...

Vyrazil jsem si zase do hor. Oáza klidu a míru. V Praze jsem být vlastně nemusel a na to, abych poslal nějaké plky na web, stačí notebook, ne?. Lesy navíc prospívají mé pošramocené psýše :)...

No. Po skvělém, seriózním Žampachu trocha kontrastu. Jelikož jsme měli potvrzeno, že hrajeme na festivalu Pastvinská nota a to zhruba od března, bral jsem to jako závazné. Ale protože byl pořadatel Josef Koubík dost liknavý k poslání detailů, chvilku mi tykal, chvilku vykal, tak to trochu...ehm...zavánělo. No a "dosmrdělo" to tehdy, když mi asi 20.7., tedy cca 20 dní před festivalem napsal:"Omlouvám se za zpoždění s odpovědí, dospěli jsme k závěru, že Vaše produkce se na Notu příliš nehodí. Děkujeme za nabídku. J.Koubík"...V tom by samozřejmě nebyl problém - kdyby to ale býval napsal v březnu, dubnu. Ale 14 dní před festivalem?... To je jednoduše prasárna.... Už třeba jen proto, že basák přišel o další dvě placené nabídky kvůli blokování termínu a my vlastně taky...  Takže díky pane Koubíku za seriózní jednání!... V zájmu nás obou doufám, že se už nepotkáme... Bohužel nebylo to poprvé ani naposled...ale o tom jindy... Zkrátka proto jsem stále častěji raději v lesích a kašlu na křiváky... Avšak... nezapomínám...

No a teď zpět k veselosti!  Tentokrát jsem opět vyrazil do hor - tentokráte busem. Po zkušenosti s havárií autobusu za Hradcem a sezení na schodech jsem si hezky koupil místenku. Po tom, co jsem slušně přesunul paní co seděla na mém místě (to mě čekalo ostatně vždy, když jsem místo opustil) jsem si opět připomněl, že mezery na nohy jsou mezi sedadly konstruované pro lidi vzrůstu cca do 176 cm. No nějak jsem je tam složil a nadechl se dusného vydýchaně-zpoceného vzduchu. Přisedl si slušně se projevující chlapík, autobus se rozdrkocal a vyrazili jsme. Juchů. O pár kilometrů dál jsem ucítil lehké žďuchání do ramene. Chlapík vedle usnul a pravidelně se kolíbal ke mně, dotkl se, ucukl a tak pořád dokola. Do chřípí mě praštil zápach tlačenky, vanoucí z míst za mnou. Slabší povahy by díky tomu pachu ve třicetistupňovém vedru v autobuse pravděpodobně do vzduchu okamžitě přidaly ještě odér zvratek, já to nastěstí zvládl. Inu, dal jsem si sluchátka do uší, pustil si - s nechtěnou asociací - knihu Jurský Park v mp3, začal dýchat pusou a lehce usnul do střídavého klimbavého propadání...

V Hradci řidič něco zamumlal do rozhlasu a než jsem vyndal sluchátka z uší, věděl jsem houby... Řidič samozřejmě předpokládal, že ho všichni celou dobu sledují a visí na tom, jestli jim zrovna třeba nechce něco sdělit, pročež hlášení řekl jen jednou. Dovtípil jsem se, že je to asi proto, abychom vystoupili. Byli jsme v Hradci, kde má autobus půl hodiny pauzu. On, dívajíce se na pomalé vystupování cestujících směrem k nám, čekajících na to se zařadit do fronty ven, nablble zopakoval:"Musíte si vystoupit, já potřebuju abyste vystoupili, čím dýl budete vystupovat tím pozdějc přijedeme"... Kdosi něco tázavě zamrmlal....

"Ve 13.30 na nástupišti I2...". Nevrle zopakoval informaci, která mi předtím ušla... Inu, asi ráno snědl příliš hrachu a teplého chleba a chtěl rychle pryč. Vypadal tak. Evidentně jsme ho svojí přítomností v autobuse otravovali...

Bojkotoval jsem stánek s předraženými pamlsky a vydal se do nedalekého Lídlu. Koupil si sváču za čtyři pětky a vydal se na druhé kolo. Dorazil jsem do Pastvin, kde už na mě čekala má drahá polovička a odvezla si mě do lesů...

V poslední době jsem hodně věcí zase přehodnotil. Chci se zase chvilku především bavit....No, možná se jen potřebuji dobít... Šel jsem se projet na bruslích, zahrál si u táboráku, vykoupal se v rybníku, dopiloval nějaké texty a to je vlastně "vono"... Plánovaně zahodit mobil a odpojit se od internetu je někdy jedna z nejlepších věcí, co můžete udělat...

Malí caparti od místních příbuzných mě sem tam i bavili svojí bezoprostředností. A protože jsou v rodině i dva myslivci, tak třeba i tím, že jedna našla parohy z jakéhosi kopytníka a na otázku:"Čí jsou to parohy?" briskně odpověděla: "To jsou stlejdy Filipa!". Život má občas i jiné rozměry...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

P.S. - Za zpětnou vazbu děkuji tentokráte Mírovi Jedličkovi, vyhrává album "Live@Joe"...! Hezké léto...

Stránky: www.janvytasek.com

Autor: Jan Vytásek | pondělí 29.7.2013 12:54 | karma článku: 9,39 | přečteno: 534x
  • Další články autora

Jan Vytásek

Nenechme se opít rohlíkem. Máme na víc!

Úvodem prosím za prominutí za jeden velmi, velmi vyjímečný, politicky zabarvený post, protože já chci lidi především bavit a těšit. Ale nelze jinak a jistě pochopíte proč. Jde nám nyní jako zemi o hodně. Tak vyjímečně.

7.10.2021 v 14:55 | Karma: 5,18 | Přečteno: 152x | Diskuse| Politika

Jan Vytásek

Dan Bárta & Alice, hotel International, 2.9.2021

Měl to být původně jen facebookový poříspěvek s ulovenou fotkou mého oblíbeného Dana Bárty a podtitulkem "konečně zase s Mistrem"... Původně...

6.9.2021 v 14:00 | Karma: 5,17 | Přečteno: 186x | Kultura

Jan Vytásek

Dnes slaví Moniky. Pošlete jim píseň...

Jméno Monika, z řečtině "monos" jako sama, jediná či jedinečná, latinsky "monere" - poradit, rádkyně a z féničtiny jako "bohyně". I Leonardo DaVinci od jehož smrti uplynulo nedávno 500 let měl svojí Monu Lisu. Zkrátka Lady M...

21.5.2019 v 15:44 | Karma: 6,99 | Přečteno: 241x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Dnes slaví Veroniky. Znáte nějakou?

Jméno prý pochází z řečtiny a jeho volný překlad zní "nést vítězství". Druhý význam říká "vere iconica" (pravý obraz). A v textu mého alba "Ženský kalendář" se o ní zpívá toto. Pasuje to na některou, co znáte? Pošlete jí song!

7.2.2018 v 9:44 | Karma: 7,58 | Přečteno: 374x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Píseň o ztrácení (a nalézání) na prvního Máje

Obejměte ty co máte. Právě dnes je na to zvláště vhodný den. Pokud někoho máte, představte si jaké by to bylo, kdyby tu pro Vás už nechtěl být a slova téhle písně byla ta Vaše...

1.5.2016 v 10:00 | Karma: 7,61 | Přečteno: 150x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 566x
Zpěvák, skladatel, muzikant, někdejší recepční či soukromý řidič "sociální" pracovnice, muž mnoha povolání, filosof, spisovatel, blogger, motorkář, snílek na cestách a na cestě za poznáváním, zážitky a příběhy...

Seznam rubrik