Jan Vytásek

Zpěvák, skladatel, muzikant, někdejší recepční či soukromý řidič "sociální" pracovnice, muž mnoha povolání, filosof, spisovatel, blogger, motorkář, snílek na cestách a na cestě za poznáváním, zážitky a příběhy...
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 566x

Seznam rubrik

Jan Vytásek

Pastvinská bota, tlačenka a parohy stlejdy Filipa...

Vyrazil jsem si zase do hor. Oáza klidu a míru. V Praze jsem být vlastně nemusel a na to, abych poslal nějaké plky na web, stačí notebook, ne?. Lesy navíc prospívají mé pošramocené psýše :)...

29.7.2013 v 12:54 | Karma: 9,39 | Přečteno: 534x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Festival Žampach, Orlické hory a info šum...

Vydali jsme se s kapelou na festival Žampach... Ano, dostali jsme se na festival. A víte jak? Vraťme se tedy do října 2012. Jako častý návštěvník nejmenovaných srubů, kde se občas můžete potkat s leckým z hudebních či jiných uměleckých sfér, kdesi v horách, jsem tam párkrát jamoval když se večírek protáhl. Znám tedy dlouho majitele a shodou okolností je to člověk, co pořádá festival Jamrock. Možná Vás teď napadne:"Tak to je jasný, tos tam mohl hrát"... Jo. Zahrál jsem si tam 2x. Ale stálo to opravdu HODNĚ úsilí a jedinou devizou mé známosti bylo to, že si moje demáče opravdu poslechl a přesvědčil jsem ho možná právě tím jamováním... Jednou jsme m hráli v 11.45 a podruhé ve 14.15. V obou případech se u mříží na poli tyčilo pár opilých lidí v kocovině z předchozího dne... Ale reagovali dobře a my jim snad dali dobré vystoupení-alespoň mi to potom někdo psal na Bandzone...

22.7.2013 v 10:16 | Karma: 4,88 | Přečteno: 172x | Diskuse| Ostatní

Jan Vytásek

Na Street Stage festivalu Rock For People...

Já vím, já vím. Dlouho jsem nepsal. Vlastně naposled ze Švýcarska. Mezitím proběhlo Polsko se smíšenými pocity, ale i tak daleko nad rámec situace v Čechách. Proběhlo toho strašně moc a já si říkal, že o tom napíšu-což udělám. Ale... čas letí.... Musím to ještě trochu zpracovat...Dnes budu psát o kuriózním Rock For People...

12.7.2013 v 12:40 | Karma: 5,92 | Přečteno: 311x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage Blog - Dnes volno, neboli Day Off

Přál bych Vám tenhle pohled. Při pohledu na takovou krásu přímo vnímáte majestát přírody, vesmíru a chcete-li, boží krásy. Pro mě je příroda něco nejzákladnějšího a kombinace jezero-hory no to je něco. Říkal jsem si, že další příspěvek napíšu, až budu mít za sebou první sérii vystoupení. Takže, dnes je po pěti večerech volný den, tak píšu...

6.5.2013 v 16:30 | Karma: 3,49 | Přečteno: 156x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog - Ponuré pondělí

Usedám... No co bych dělal jiného když jdu psát blog, že? Schválně někdy budu psát vestoje, abych začal třeba "ustávám"... Včerejší den byl jeden z těch, kdy nesmyslně bilancujete, rozlítostněně a rozmrzele vidíte svůj život jako omyl a říkáte si:"Mohl jsi to udělat jinak"... (Nemohl, to také víte. Člověk dělá co může v dané situaci. Je to vývoj...) Mrzí Vás co jste zač-což momentálně vnímáte zkresleně- co jste nedokázali a asi už nedokážete, jak stereotypní se zdá Váš život i při tom všem nestereotypu a chaosu a kolik málo věcí Vám vlastně dělá radost... A říkáte si "To je jako vono, jo? Jako ten dospělácký život po třicítce, kdy je krize středního věku na dohled...")... Je to něco jako v "Hudbu složil, slova napsal". Miluju ten film. Je tak pravdivý :)...

29.4.2013 v 22:05 | Karma: 5,45 | Přečteno: 198x | Diskuse| Ostatní

Jan Vytásek

Backstage Blog - Hollywoodští Bídníci

Nedávno jsem četl od kolegyně bloggerky pojednání, kde se přikláněla k překladu "Ubožáci". Já se tomuto názvu bráním, protože toto mi apriori evokuje člověka morálního bahna. Pokud by měl být název "Ubožáci" musel by být film více o lidech jako byli ve filmu třeba Tenartierovi, kteří jsou toho slova synonymem. Další hlavní hrdinové jsou zmítáni krutostí bídného osoudu a slovo Bídníci mi proto přijde velmi výstižné nuzností, avšak zdaleka nikoli charakterem...

4.4.2013 v 11:58 | Karma: 5,10 | Přečteno: 216x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog - Potlesk vestoje pro Davida Kollera

Musel jsem si nechat pár dní odstup. I kdybych si jej však nenechal, asi bych nepsal dnes jinak. Na koncert Davida Kollera Unplugged jsem se těšil. Kdykoli je to možné, rád se zajedu podívat jak se to má správně dělat. V Čechách moc příležitostí nemám, ale nějaké pořád jsou. David je můj hudební hrdina už od puberty. Když nehrál v Praze, zajel jsem si třeba i do Litoměřic a zažil skvělý koncert v příjemném kulturáčku, nebo na Dny města Kladna.

27.3.2013 v 19:00 | Karma: 8,52 | Přečteno: 436x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog - Špígl a Šrouby do hlavy

Je ospalé post-poledne. Venku nás příroda dráždí tím, jaké by to bylo, kdyby už bylo jaro. Je to obvykle těsně předtím, než udeří poslední křeč zimy, napadne sníh a krutě ještě jednou či dvakrát, zamrazí až zapraští... Člověka občas zamrazí však nejen zimou.

14.3.2013 v 8:00 | Karma: 5,56 | Přečteno: 327x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Ivan Hlas Trio aneb stará dobrá škola

Kamarád "Céčko" mě vytáhl na koncert do besedy. Bylo to milé zpestření po dlouhých dnech práce ve studiu, takže jsem rád vyrazil. Na Ivanu Hlasovi jsem byl před lety právě v Besedě a bylo to super. Když jsme dorazili, kluci - no dobře, věkem pánové, ale duší jistě kluci - chodili mezi lidmi, žádné mistrování, ale naopak pokec, pohoda.

20.2.2013 v 8:00 | Karma: 8,86 | Přečteno: 425x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog - Výklad snu a Janek?

Dnes mě zaujala jedna věc. Že jsem se probudil omotán kabelem od sluchátek a zjistil jsem, že jsem poslouchal celou noc americké diskuze muzikantů z Portlandu mě nepřekvapuje. Ale ranní sen? Třeba to, že jsem byl zase ve škole a zrovna (naštěstí) začaly prázdniny (fuj, zase ta škola)? ...I když tohle byla druhá budova naší základky... Tak kromě toho jsem byl poté na koncertě skupiny Žentour. Seděl jsem u stolu v první řadě. Hráli píseň "Máme svý názory" a Janek zapomněl text. Takové momenty mi přijdou vždycky lidské-tedy pokud se to netočí... Sám jsem to občas zažil, jsou to veselé lidské momenty...

13.2.2013 v 14:30 | Karma: 4,15 | Přečteno: 188x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage Blog - SuperS... aneb tentokrát už VÁŽNĚ jinak

Mně to nedá... Ale já si nezačal... Zase prý startuje Suprstáááárrr... A tentokrát to prý opravdu bude už jiné... Tomuto pseudofenoménu se budu věnovat v regulérním článku, ale zároveň v tento zvláštní den při startu nové řady děkuji podpoře TV Nova a všem tvůrcům, protože díky nim by mohla časem být moje píseň "Bob Idol Song" nesmrtelná, věčná alespoň jako Lenin :) či lidská hloupost. K písni mě inspirovala polská porotkyně Elzbieta Zapendowska se kterou jsem měl tu čest a samozřejmě český Ondra s Gabčou :)... A samozřejmě další porotci o jejichž předpokladech či kvalifikaci k posuzování lze najít především to že byli v bulváru či v nějaké jiné porotě... (To se samozřejmě netýká světlých vyjímek - kočky Farné a mého někdejšího idola Habery - kteří vědí o čem mluví a především proč si tam sedli :))... Ale hledá se především další jednorázový byznys pro esemesky a pár dobrých výplat k zajištění. Nemá smysl hledat v tom víc - toho všestranně prvoplánově hudebního je totiž mnohem více v klubové scéně... Přeji všem účastníkům i divákům co nejméně naivity a těm druhým pak alespoň trochu opravdového muzikantství... Mír...

10.2.2013 v 21:30 | Karma: 5,38 | Přečteno: 269x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Písňové texty - Shine Through The Night

Na páteční dopoledne posílám píseň s poselstvím toho, že každý na světě má úžasný talent na něco. No jasně. I Vy! Každý. Otázkou je, jestli ho najde či ne... Ale neuniknete. Jestli ne v tomhle, tak v příštím životě... V písni jsou i "jinotaje" "dvojsmysly"... Uhádnete kde a které? Pro reptaly, které by nebavilo, že jsem tuhle skladbu napsal v angličtině nabízím i její volný překlad (nikoli přebásnění-překlad) níže :)... Zrovna "soutěžím" v Hard Rock Rising s touhle skladbou ale jelikož je tato soutěž - jako většina soutěží - založená na otravování všech známých, aby Vám poslali hlasy, s největší pravděpodobností nepostoupím... Ale čert to vem. A neboli "Who cares?" Chtěl jsem sem původně umístit i link pro hlasování... Ale neudělám to! Mám svojí hrdost... Počtěte si :).

8.2.2013 v 10:00 | Karma: 6,20 | Přečteno: 191x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Vytásek

Písňové texty - Přísahám

Tak jako noc ráno odkrývá tak jako den co jí střídat má zůstal tu sám s nadějí rozlomenou z noci stín, co ptá se na kolenou jak dál...

1.2.2013 v 13:00 | Karma: 5,16 | Přečteno: 221x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Vytásek

Backstage blog - Duše nestárne

Stříhám, stříhám, stříhám... Můj dědeček notebook se vaří pod záplavou dat z kamer a mixů. Stříhám totiž záznam z našeho nedávného koncertu. Dělám na svém prvním DVD a mám z toho ohromnou radost. Ale je čas vypustit páru. Jedu v kuse už třetí den. (V reklamštině chci říct: "Sledujte moje webovky-audio a video bude brzy k dostání!!! :)")... Ale k tématu. Oblékám se a vyrážím na Klamovku do hospody "na jedno". Dosedám, a hospodská atmosféra okamžitě přináší nápady. Vytahuji papíry a píšu námět nové písničky...

1.2.2013 v 8:00 | Karma: 4,69 | Přečteno: 211x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog - Kdo uteče, vyhraje

Usedám po probuzení z komatickém spánku a sumíruji události týdne. Námětů je hodně. Třeba tento. Jedu si z vystoupení vedle Karlínského divadla. Je asi půl jedné. Čtvrteční-vlastně už páteční vánice, silnice klouže, auta se hrabou. Nespěchám. Jízda domů z koncertu je velmi oblíbená část dne. Pobavili jste lidi, atmosféra byla skvělá, něco jste si vydělali, jste utahaní, ale šťastní.

22.1.2013 v 14:00 | Karma: 8,53 | Přečteno: 443x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog - Přejatá slova-chceme-li rozumět, rozumíme

Milí čtenáři. Toto je vlastně otevřená reakce na milý příspěvek paní Marie Kovářové, která mi v reakci na minulý článek napsala toto:"Backstage = zákulisí. Stage = pódium, jeviště. Až budete psát česky, určitě si článek přečtu." Já děkuji této dobré ženě za vysvětlení. Ale protože vím, co píšu a předpokládám určitou vzdělanost svých čtenářů, považuji to za zbytečné. I když, je to vlastně dobrý námět. Pravděpodobně můj článek číst nebude, ale přesto předesílám, že je psaný ve smírčím duchu. Tedy toliko má reakce na příspěvek té dobré ženy.

15.1.2013 v 18:00 | Karma: 8,77 | Přečteno: 898x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog - Revoluční nálada

Ahoj milí čtenáři. Je líné čtvrteční lednové ráno a já usedám zapsat pár řádek z dojmů proběhlých dní. Během prosince jsme absolvovali hodně hraní a já jsem z toho nadšený. Navíc jsem si udělal výlet do Polska, kde jsem odehrál malý koncert. Spal jsem v autě a tak. Na divoko. Dobrodružství. Když jsem to chtěl sepsat, zjistil jsem, že prosinec vydá na několik knižních kapitol, takže ještě uvidím jak to zpracuji. Co však v těchto dnech?

10.1.2013 v 12:00 | Karma: 4,91 | Přečteno: 414x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog - Nevánoční nespeciál 21.12.12

Ahoj milí čtenáři, na stole se tetelí hrnek horkého čaje ve stylu anglického lorda, usedám k blogu a řadím pár myšlenek do občasníkových řádků. Na okně se nám promenáduje cizí kočka a ta naše za ní zevnitř vrčí ostošest. Je to k potrhání co umí to naše zvířátko za zvuky. To je fakt něco... Ještě, že není 6 ráno, což se občas stává... Název "nevánoční nespeciál" vlastně trochu charakterizuje můj nevztah k Vánočnímu děsu běsu. Nemám rád stádnost a nevím, proč by v prosinci mělo být všechno "Vánoční"... No a co u mě? Napůl spím. Zdá se mi sen. Je v něm hodně lidí a taky děda s babičkou co už dávno nežijí. Chápu to jako Vánoční návštěvu. Dělá mi to dobře. Oni jsou v tom snu staří asi jako když mi bylo 5, ale mně je v tom snu jako teď. Zajímavá disproporce. V tom snu mám hroznou žízeň a vrtá mi hlavou proč po deseti litrech vody se šťávou mám pořád takovou žízeň? Po nějaké době mi dochází, že je to proto, že jsem pořád v posteli, napůl spím a vlastně jsem se ještě nenapil. Bolí mě hlava. Jasně-kocovina. Belhám se do koupelny a chlemtám dychtivě vodu z kohoutku. Ulehám a ...probouzím se. S pohledem na mobil se mi pomalu vybavují věci ze včerejška a s lehkým zarděním si připomínám staré tolik porušované pravidlo-v opilosti moc neesemeskuj!!! Díky mému novému telefonu s funkcí archivace odeslaných zpráv naštěstí zjišťuji, že to není tak hrozný. I když upřímnost je to vždy syrová a nefiltrovaná... Teď už vstávám jakože doopravdy. Hodiny odbíjejí půl jedné.

21.12.2012 v 19:40 | Karma: 6,80 | Přečteno: 570x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Backstage blog aneb ze života neznámého muzikanta

Ahoj milí čtenáři, schválně jsem si chtěl zkusit jaké to je psát blog v ráji... No téměř v ráji. Nacházím se na ostrově a k naprosté spokojenosti mi chybí jen plný diář koncertů v aktuální zemi, což je Španělsko - resp. ostrov Gran Canaria...

13.12.2012 v 15:05 | Karma: 4,95 | Přečteno: 437x | Kultura