Album Ženský kalendář dostává reálné obrysy

Slyšeli jste o albu Český kalendář? Pravděpodobně ano. Ale co Ženský kalendář? Co takhle vybrat si jméno, ženské jméno a věnovat mu píseň? Začalo to nenápadně. Zhudebňoval jsem - jako jeden z mnoha - nějaké nápady na texty Michala Horáčka. V té době připravoval album Český kalendář. Něco se mu líbilo, něco méně a nechal si to "v šuplíku". Já tak trochu doufal, že ho třeba napadne, že bych si mohl nějakou píseň na albu nazpívat sám a stát se součástí alba jako interpret/skladatel. Ale Horáčkův plán byl jiný a tuto eventualitu asi ani nepřipouštěl. Šel po slavnějších "tahounech", což je pro obchodníka logické. Nijak mi to nevadilo, vážně. Řekl jsem si:"No tak si napíšu svůj kalendář, no..."

Později jsem jednou koukal na playlist svých písní které hrajeme a četl: Angelina, Lady M , Caroline, Týna a plácl jsem do publika, že je to takový Ženský kalendář. Pak jsem to rozvedl:"Michal Horáček má Český Kalendář a Honza Vytásek má "Ženský kalendář" :)... Z vtípku se stal plán. Nápad se začal setkávat s ohlasem kdekoli o něm padla zmínka. Plán byl natočit alespoň jednou měsíčně písničku s klipem pro YouTube, věnovanou konkrétnímu jménu. Píseň autorskou, nebo převzatou. Začal jsem s "Julií" od Beatles a následovala autorská "Lucie eS"... Dostal jsem pak komentáře od lidí, že se jim nápad líbí, ale že čekali, že všechny písně budou české a autorské. Prvotně jsem měl obavy z jisté "uniformity" toho, že budu psát více jaksi "na objednávku" ale kytarista Zatliáni mě podpořil, slovy:"Ale to nemusí být perfektní veledílo. A Ty máš nápady. Stačí, když si někam zalezeš a vždycky něco napíšeš...". Měl pravdu. Tak se zrodil finální plán psát průběžně a v listopadu - rok poté co jsem začal - vydat album. Inu, chybí mi už jen dopsat dva měsíce, dvě jména...

Časově je to jen tak tak, ale pokud bude vydání v prosinci, bude to ještě fajn... O album se nebudou prát megastory, takže no stress.

Vlastní produkce alba je velmi jednoduchá. Jde o písničkářské akustické album, které točím ve svém domácím studiu, které jsem začal stavět v roce 2009. Od první zdi až po nahrávací místnost. Ano, nedosáhnu kvality Sona, ale album bude nahrané kvalitně. Chci mít pocit a radost z kreativity a nedívat se na to, že každou hodinou tečou tisíce. Zažil jsem to mockrát. Proto točím takhle a album nechám ve "velkém studiu" smíchat.

Ani nevím koho z novinářů oslovit - jestli vůbec někoho oslovovat, jestli dávat tiskovou zprávu nebo cokoli... Nevím. Nemám ambice album prodávat za 250,-... nejsem cvok. Chci jen, aby se dostalo mezi lidi, a to se myslím povede.

Chcete vědět, která jména se dostala na kalendář? Kromě výše zmíněných třeba Lucie eS, Radana (tady je zvláštní paradox-obě jsou v prosinci, takže bude místo 12ti písní 13 :))...

Andrea, Pro Elišku, Ivana, Veronika, Nikola Tesla, Zuzka... Zbývají mi napsat 2 jména...

Ke každému jménu bude samozřejmě video a podrobný popis, proč jsem si vybral zrovna toto jméno a co nebo spíše kdo probudil k onomu jménu inspiraci...

Plánuji si vydání 13.listopadu 2014 - před svými narozeninami... Ale nevím nevím jestli to stihnu...Ale třeba jo. Tak mi držte palce!

 

www.janvytasek.com

www.facebook.com/janvytasek

 

Autor: Jan Vytásek | středa 10.9.2014 13:40 | karma článku: 9,64 | přečteno: 467x
  • Další články autora

Jan Vytásek

Richie Sambora Experience

30.9.2014 v 11:47 | Karma: 7,90

Jan Vytásek

Jak jsem degustoval Sauvignon

20.3.2014 v 16:00 | Karma: 8,66

Jan Vytásek

Vytyho vánoční apel

18.12.2013 v 14:00 | Karma: 8,99

Jan Vytásek

Písňové texty - Týna

2.10.2013 v 13:29 | Karma: 4,86
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 566x
Zpěvák, skladatel, muzikant, někdejší recepční či soukromý řidič "sociální" pracovnice, muž mnoha povolání, filosof, spisovatel, blogger, motorkář, snílek na cestách a na cestě za poznáváním, zážitky a příběhy...

Seznam rubrik