Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ivan Hlas Trio aneb stará dobrá škola

Kamarád "Céčko" mě vytáhl na koncert do besedy. Bylo to milé zpestření po dlouhých dnech práce ve studiu, takže jsem rád vyrazil. Na Ivanu Hlasovi jsem byl před lety právě v Besedě a bylo to super. Když jsme dorazili, kluci - no dobře, věkem pánové, ale duší jistě kluci - chodili mezi lidmi, žádné mistrování, ale naopak pokec, pohoda.

Milým zjištěním bylo, že na kytaru má hrát Norbi Kovács, jehož muziku jsme mohli slyšet i ve filmu "U mě dobrý" a který mi kdysi měl jakožto studiový hráč aranžovat EP pro vydavatele - asi před desíti či třinácti lety... Tehdy z toho bohužel sešlo, protože sponzor  - tuším, že se jmenoval Marek Veselý (bylo jich takových bohužel více) zmizel bez vysvětlení před natáčením a přestal brát telefony. Ještě, že jsme trvali na složení zálohy - tím se to tehdy ukázalo... Ale zpět. O Norbim jsem slyšel ale neznal, tak jsem byl tedy zvědavý jaké to bude.

Už úvodem bylo jasné, že mám tu čest ze starou dobrou muzikantskou školou. Ivanův přednes byl neformální a takový jako "kluka od vedle", což mám rád. Ale ten kontrast s jakou lehkostí a nadhledem předváděli všichni své kousky! To byla paráda. Olin Nejezchleba, kterého předcházela jeho pověst podobně jako Norbiho, hrál na cello/basu vlastní výroby. Znělo to parádně, kluci používali jen nejzákladnější kytarové efekty takže všechno bylo čisté krystalické, dřevní a hlavně to krásně dýchalo... Už v úvodních sólech mě napadala jediná věta: "No to si snad dělají pr...l!" Co tam Norbi sázel za laufy jakoby nic... No to byla nádhera. A ten zvuk!!! O přestávce jsem se sebral a šel se ho na to zeptat. A hádejte co! On si vzpomněl na moje jméno a na moje demáče! No to bylo něco. Ochotně mi sdělil co a jak používá... takže zase budu investovat! Tohle zkrátka musím mít. Tady jsem si zase připomněl, jak má sex a hudba k sobě tak strašlivě blízko. Protože asi nejvýstižnější slovo co mě napadalo adekvátní k tomu zvuku bylo "SEXY"!!! Jo, málem jsem se udě... no zkrátka se mi to moc líbilo... A nedovedu si představit co to mohlo dělat s vnímavými slečnami v sále... Nebo snad možná nechci, abych se dnes v klidu vyspal...

Je to neskutečná doba. Začátkem měsíce jsem v programu četl "Karel Gott". Myslel jsem, že to je zase nějaký pochybný revival, blbý fór, nebo že mě šálí zrak... Ale ne... Starousedlík z Bertramky tam vážně hrál! Sice za lístek v základu od 2500,-, no ale Gott v Besedě? Nedávno Mr.Big v Roxy, Koller v Litoměřicích, Richie Kotzen v Matrixu na Žižkově nebo Na Chmelnici, Richie Sambora v Berlíně... Lidé z arén a stadiónů na dosah ruky v klubech...

Michalovi Hrůzovi, který se rovněž přišel podívat ze zástupců mladší generace toto budiž přičteno k plusu. Píšu si. Jo, stará garda z Hanspaulky a Dejvic... Repertoár byl sestavený zajímavě a vlastně to vypadalo jakože se nic neděje kromě virtuosních kousků Ivanových muzikantů. Songy ale jsou napsané dobře, Ivan má své charisma a muzikantskou poctivost a osobitou patinu. Kluci jsou skvělí baviči, mají zmáklé pódiové fóry, které se neokoukají, komunikují a je vidět, že je to baví, což je nesmírně důležité.

Odcházel jsem příjemně osvěžený a nabitý okolo třetí když už zbyl jen náš stůl a vedlejší stůl kde byli Ivan Hlas, Michal Hrůza a další přísedící. Cestou jsem se tam stavil, rozloučil se, poděkoval a šel domů.

No, pokud nebude mít David Koller čas mi tu desku pokřtít, určitě oslovím Ivana Hlase... A možná to udělám právě v Besedě která se mi moc líbí...

Posteskl jsem si jen kolik lidí asi zrovna promrhalo večer u Superstar a nemá ponětí co to znamená dobrá hudba. Díky Ivanovi a spol. si to stále hodně lidí bude uvědomovat a bude se mít na co chodit dívat, aby viděli jak to má vypadat.

Pánové, velká poklona od mladšího kolegy...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Vytásek | středa 20.2.2013 8:00 | karma článku: 8,86 | přečteno: 425x
  • Další články autora

Jan Vytásek

Nenechme se opít rohlíkem. Máme na víc!

Úvodem prosím za prominutí za jeden velmi, velmi vyjímečný, politicky zabarvený post, protože já chci lidi především bavit a těšit. Ale nelze jinak a jistě pochopíte proč. Jde nám nyní jako zemi o hodně. Tak vyjímečně.

7.10.2021 v 14:55 | Karma: 5,18 | Přečteno: 152x | Diskuse| Politika

Jan Vytásek

Dan Bárta & Alice, hotel International, 2.9.2021

Měl to být původně jen facebookový poříspěvek s ulovenou fotkou mého oblíbeného Dana Bárty a podtitulkem "konečně zase s Mistrem"... Původně...

6.9.2021 v 14:00 | Karma: 5,17 | Přečteno: 186x | Kultura

Jan Vytásek

Dnes slaví Moniky. Pošlete jim píseň...

Jméno Monika, z řečtině "monos" jako sama, jediná či jedinečná, latinsky "monere" - poradit, rádkyně a z féničtiny jako "bohyně". I Leonardo DaVinci od jehož smrti uplynulo nedávno 500 let měl svojí Monu Lisu. Zkrátka Lady M...

21.5.2019 v 15:44 | Karma: 6,99 | Přečteno: 241x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Dnes slaví Veroniky. Znáte nějakou?

Jméno prý pochází z řečtiny a jeho volný překlad zní "nést vítězství". Druhý význam říká "vere iconica" (pravý obraz). A v textu mého alba "Ženský kalendář" se o ní zpívá toto. Pasuje to na některou, co znáte? Pošlete jí song!

7.2.2018 v 9:44 | Karma: 7,58 | Přečteno: 374x | Diskuse| Kultura

Jan Vytásek

Píseň o ztrácení (a nalézání) na prvního Máje

Obejměte ty co máte. Právě dnes je na to zvláště vhodný den. Pokud někoho máte, představte si jaké by to bylo, kdyby tu pro Vás už nechtěl být a slova téhle písně byla ta Vaše...

1.5.2016 v 10:00 | Karma: 7,61 | Přečteno: 150x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Putin je vrah, vítal protest motorkáře u hrobů sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  13:16

Přímý přenos Motorkáři z Night MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, přijeli na pražské...

Zůstane Korčok v politice? Většina Slováků ho tam nechce, ukázal průzkum

6. května 2024  13:10

Pouhá třetina Slováků si přeje, aby neúspěšný prezidentský kandidát Ivan Korčok své další kroky...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  13:07

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Vlak usmrtil ženu, stres u jedné z cestujících vyvolal epileptický záchvat

6. května 2024,  aktualizováno  12:55

V Holýšově na Plzeňsku srazil ráno vlak ženu, lékař jí už nedokázal pomoci. V péči záchranářů navíc...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 566x
Zpěvák, skladatel, muzikant, někdejší recepční či soukromý řidič "sociální" pracovnice, muž mnoha povolání, filosof, spisovatel, blogger, motorkář, snílek na cestách a na cestě za poznáváním, zážitky a příběhy...

Seznam rubrik